Dil insanın hayatının ilk yıllarında edindiği en önemli beceridir. Çift dilli bireyler ise iki farklı dili anadili olarak edinmiş kişilerdir. Ancak ebeveynleri farklı dilde konuşan bireyler ya da çok küçük yaşından itibaren farklı bir ülkede farklı bir dile maruz kalan bireyler çift dilli olabilir algısı artık değişiyor. Yeni nesil eğitim kuramları erken yaş eğitimde çift dile maruz kalan çocukların da çift dilli olabileceği görüşünü hayata geçiriyor. Türkiye’de çift dilli eğitimin öncülüğünü yapan Bahçeşehir Okulları anaokulundan başlayarak uyguladığı Çift Dilli Eğitim sistemi ile İngilizcede anadil becerisi edindirmeyi hedefliyor. “Öğretmiyoruz, edindiriyoruz” olarak özetlenen sistemin amacı öğrencilerin hayatın her alanında İngilizceye maruz kalmalarını sağlamak. Böylece yeni bir dil öğrenmiyor, ediniyorlar.
Yoğun akademik çalışmalar ve araştırmalar sonunda hayata geçirilen sistem, titiz bir çalışma ve planlamayla uygulanıyor. Öğrenciler anadili İngilizce olan eğitimciler ve Türk yabancı dil öğretmenleriyle birlikte çalışıyor.
Bahçeşehir Okullarında uygulanan Çift Dilli Eğitim Sistemi güçlü bir teorik altyapıya sahip. Teorik altyapının okullarda eksiksiz uygulanması için kurum içi eğitimler veriliyor ve sistemin doğru şekilde uygulanması merkez tarafından denetleniyor. Ölçme ve değerlendirme için uluslararası kurumlarla birlikte çalışılıyor. Yabancı dil eğitim kitapları titizlikle seçiliyor. Eğitimin her aşaması uzmanlar tarafından planlanıyor ve hayata geçiriliyor. Türkiye’de çift dilli eğitimin öncülüğünü yapan Bahçeşehir Okulları başarıyla uyguladığı sistemiyle İngilizceye anadil seviyesinde hakim olacak bireyler yetiştiriyor.
İngilizce eğitimindeki hedeflerimiz:
Uluslararası Sınavlar
Bahçeşehir Okullarında uluslararası geçerliliği olan ve bağımsız merkezler tarafından yapılan sınavlarla öğrencilerinin dil edinim gelişimleri objektif bir yöntemle takip edilir. Kanada’da pek çok prestijli eğitim kurumuna hizmet veren Precise Solutions isimli ölçme ve değerlendirme firması vasıtasıyla öğrencilere yabancı dil kazanımlarına göre özel olarak hazırlanmış online sınavlar uygulanır.
2., 3. ve 4. sınıf öğrencilerimize yılda 3 kere uygulanan bu sınavlarla öğrencinin dil gelişimi takip edilir ve desteklenir. Öğrenci bazında raporlamalar öğrenci, öğretmen, okul idaresi ve veliye sürekli takip, teşhis ve telafi imkanı sağlar ve ayrıca öğrenciye sadece kendi okulundaki öğrenciler arasındaki yabancı dil yeterliliğini değil, diğer ülkelerde yaşayan yaşıtları arasındaki yabancı dil yeterliliğini de ölçme fırsatı verir.